20/10/2017 19:37:15 Goede voorbeelden
Omdat de inhoud van de website frequent wordt geactualiseerd, vermelden we steeds de datum van de printversie.

Goede voorbeelden

Gebruik diverse en aantrekkelijke media

Gebruik diverse en aantrekkelijke media

Wanneer werkzaamheden beginnen, start er een lange periode van hinder voor de buurt. Het is aangewezen om op een pro-actieve wijze daarover te communiceren met de buurtbewoners. De focus in de informatiecampagne ligt op de meerwaarde van het te realiseren project naar de toekomst toe. Ook als er reeds een (politieke) beslissing is gevallen over de projectrealisatie, moet er nog steeds zorg worden besteed aan draagvlak en informatieverstrekking. Gebruik de bestaande veelheid aan media en fora om de informatiecampagne vorm te geven. Zorg daarbij ook voor een aantrekkelijke vormgeving van de informatiedragers. Zo bereik je een breed publiek en krijgen diverse doelgroepen dezelfde boodschap op een voor die doelgroep aangepaste wijze.

De wervende informatiecampagne voor de bouw van de A11, een nieuwe snelweg in West-Vlaanderen, geeft een goed voorbeeld. Het project word toegelicht via informatievergaderingen, een brochure, een filmpje, een projectwebsite, nieuwsbrieven en als onderdeel van de ruimere gebiedsontwikkeling voor de haven van Zeebrugge.